View Single Post
Old 10-09-2010, 09:56
ries's Avatar
ries ries is offline
VW Fanatic

Ben gisteren geweest voor Audi TT blok in golf 2. Zonder problemen goedgekeurd.

Nummertje trekken, reden voor keuren opgeven en alle 3 de kenteken delen inleveren en wachten tot je aan de beurt bent.
Ik was zonder afspraak gegaan en stond om 07:45 voor de deur maar toen waren er al 4 voor me. Uiteindelijk iets van 2 uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was voor de keuring. Het loont dus wel om er vroeg te zijn.

Chassisnummer met de papieren vergeleken en daarna de auto goed bekeken onder de kap en aan de onderkant.

Er werd wel gevraagd naar de gegevens van de nieuwe motor. Hiervoor had ik een uitdraai van een website meegenomen + m'n rollerbank uitdraai voor nieuw vermogen (dit ook zo op kenteken gekregen).
Geen vraag gehad voor een officieel document met motor gegevens van Pon of over factuur/herkomst van de motor.

Ook geen vragen/opmerkingen gehad over de zelf gemaakte steun voor 6 bak dus zal er degelijk genoeg uitgezien hebben.

Wel vraag gehad of de originele remmen er nog op zaten. Dit waren de Cupra R Brembo's geworden maar was geen probleem. Even bekeken hoe ze gemonteerd zaten en was goed.

Verder Co meting zoals bij de apk, remmen testbank, lichtbeeld koplampen bekeken (was goed met bi-xenon in H4 koplamp) en daarna buiten op de weegbrug.
Auto is gewogen met halve tank benzine + reserve wiel.

Geen proefrit gehad en geen geluidsmeting (heb geen brulpijp dus was geen probleem).

Alleen wordt het dadelijk alleen nog maar 'Golf' op kenteken, alle andere tekst die er nu nog achter staat vervalt. Waarschijnlijk omdat het nu een uniek voertuig is geworden en niet meer voldoet aan de type goedkeuring 'Golf GTI'.

Afgerekend 53 euro.
Reply With Quote