
07-09-2010, 15:04
|
 |
Forum Regular
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
|
|
[QUOTE=ben zine]In de grijze Mk1 D moet een andere motor en ik ben daarom bezig een 1V-turbodieselblok gereed te maken. De motorsteun aan de distributiezijde moet worden overgezet en dat betekent dat het complete blok al kaal is. De kop ligt inmiddels bij een specialist die er nieuwe klepgeleiders in zet en de kleppen opnieuw infreest(zie olierook bij 1.6D ) Krukaskeerringen worden vervangen en de zuigerveren komen er nieuw om. Daarvoor worden ook de cilinderwanden gehoond.Tot zover gaat het allemaal wel lukken. Maar nu kom ik er achter dat de hulpas (die de oliepomp en vacuumpomp aandrijft) speling heeft.
Ik heb de as uit het oude blok er eerst uit gehaald om te kijken hoe dat zit en die heeft een versleten glijlager maar geen speling terwijl het 1V-blok een glijlager heeft dat er als nieuw uitziet maar een flinke speling heeft. En nog erger- het lager aan de achterkant van die as heeft ook speling en hoe vervang ik die in godsnaam? En als het lager niet versleten lijkt, helpt een nieuwe dan wel?
Daar zit altijd wel speling op,deze speling wordt opgeheven door motoroliedruk als de motor loopt.
|