Quote:
Originally Posted by arnout99cc
Wat betreft de bumpers ben ik uitgegaan van het advies van me pa. Volgens hem zaten deze er origineel op... Dit staat wel zo mooi in ieder geval. Meer informatie hierover is natuurlijk welkom. Volgens mij staat in het originele handleidingboekje ook een plaatje met chromen bumpers.
|
Ik wil nu niet perse mijn gelijk krijgen, maar in 'n oude "auto, motor & sport" uitgave van 14 februari 1976 die ik nu voor me heb liggen staan de toenmalige 2 uitvoeringen beschreven, dat waren er destijds twee, standaard en "L" (van "Luxe" dus) in die test zijn overigens 3 auto's, een standaard met de 1100 cc blok, en 2 LS 'en, 1600 cc vanwege die "S" dus, een met schakelbak, een met automaticbak, maar effe de motoren + bakken buiten beschouwing gelaten, we praten nu alleen over de uitvoering (die is onafhankelijk van motoren) en daarbij staat dat de bumpers op de standaard uitvoering NIET verchroomd zijn, en op de foto's in dat blad kan ik al zo zien dat de standaard geen zwarte rubberen(?) strip over de volle breedte van de bumpers heeft zitten zoals nu bij de jouwe, maar gewoon kaal, onbekleed, maar wel zwart gelakt.
En dat alles idem bij een engelstalige folder van de 77er jaargang wat ik nu ook hier voor me heb liggen, ook niet verchroomd bij de standaard en geen zwarte strip.
Maar van de 78er jaargang, de jaargang van die van jouw, heb ik niks, geen folders e.d., dus 't zou misschien kunnen wat je Pa zegt, dat er bij die jaargang de bumpers bij de standaarduitvoering verchroomd waren, maar ik betwijfel 't toch, je hebt per slot van rekening trouwens ook geen chrome bies om de grill, en geen chroombiezen in de raamrubbers, gewoon alles puur standaard verder, zo als 't hoort zonder chroom details, en dan zouden de bumpers dan wel verchroomd moeten zijn... ;-)
Maar desalniettemin, of zulke verchroomde bumpertje's nu wel of niet origineel op deze standaard uitgevoerde Golf van de 78er jaargang zaten, nogmaals, dat mag de pret niet drukken van deze mooie Golf 1.
Matte, onverchroomde bumpertje's kun je er nog altijd op monteren als je ze ooit nog ergens tegenkomt, ik denk dat zulke zelf's nog zeldzamer zijn dan originele verchroomde staalbumpers.