
19-08-2010, 20:05
|
|
|
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
|
|
Quote:
Originally Posted by bolku
Aantal grades zegt erg weinig over een nokkenas, profiel is uiteindelijk bepalend voor het karakter.
Ik heb 280 graden Cat Cams nokkenassen beter zien presteren dan 320 graden schrick nokkenassen.
Techniek staat natuurlijk ook niet stil en de profielen worden telkens verbeterd.
Ik denk dat je moet beginnen met de vraag wat voor een karakter je motor moet hebben, in welk toerengebied wil je vermogen hebben?
|
Ik heb zelf een aardig opgepompte polo g40 gehad (nu ook een ander blok voor aan het maken)
De 1300 die nu in de jetta ligt rijd ook lekker en maakt graag toeren. Maar die gaat niet sneller zonder extreme aanpassingen.
Daarom een snelle 2 liter 16 klepper 'sauger' erin die ook graag toeren draait en dus vooral bovenin sterk is. Onderin mag die lopen als een krant doet de 1300 ook.
Deze as op de pipercamssite leek me wel geschikt kwa powerband etc.
Part No. V16VBP300H
Application RALLY
Power Band 3000‑7500
Power Increase
Duration inl294 exh294
Valve Lift inl11.30 exh11.30
Timing 41‑73 73‑41
Full Lift 106 106
Lift @ TDC with clearance 3.40 3.40
Valve Clearance hydra 0.00mm
Maar er is best veel keus maar ik heb geen idee wat nou het beste kwa prestaties en prijs/kwaliteit is.
Gr, Pim
|