View Single Post
Old 18-08-2010, 19:56
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie

Als jij die die nieuwe teller wil gaan gebruiken dan kom je niet om die mk4 kabelboom heen.
Ik denk dat het bijna niet te doen is om deze even makkelijk aan te sluiten op jou mk2 kabelboom.
En ook die zekeringskast ga je nodig hebben.
Ik heb er voor gekozen om alles werkend te maken op de mk 4 kabelboom.
Nu heb ik dus helemaal geen bedrading van de golf 1 meer nodig.
Je hebt dan ook meer mogelijkheden voor aansluiten van diverse dingen.
Waaronder de elektrische stoelen die er straks in zitten die werken gewoon via de zekeringkast.
En daarbij is het nu ook makkelijker om problemen te vinden omdat de obd aansluiting gewoon straks in de auto zit.
Daarbij heeft de mk4 teller ook meer aanduidingen dan de mk1 teller.
Wat mijn bedoeling is om straks de andere aanduidingen die niet in de mk1 teller zitten ergens apart te maken buiten zicht.
Als je dan een akoestisch signaal krijgt en geen aanduiding op de mk 1 teller hebt je dan weet dat je het probleem kunt vinden bij die verborgen plek.
Als je een beetje handig bent zou ik zeggen probeer alles werkend te krijgen op de nieuwe kabelboom.

Quote:
Originally Posted by joostvw
VET!
heb dit projectje in het prille begin ff gevolgd maar later was ik het kwijt.
Staat idd goed die TDI.
geeft mij weer inspiratie om verder te gaan met mn eigen TDItje

heb ondertussen ff een stukje terug zitten lezen en zat met hetzelfde getwijfel over de teller.
je kan namelijk de tittentacho wel gebruiken maar dan moet je een klein kastje in je analoge teller bouwen die het signaal oppikt zegmaar.
dit kastje koste 90 euri zo even uit mn hoofd.
er is en heel topic ondertussen over allerlei TDI kabelboom vragen: TDI draadjes heet het.
toch vraag ik me af hoe jij je kabelboom hebt opgebouwd.
want je hebt gewoon de volledige mk4 kabelboom gebruikt en daar ben je je golf 1 spul op gaan bouwen toch?
dus ook alle andere dashboard knopje worden dan straks aangestuurd via de mk4 zekeringenkast?
ik wil zelf zoveel mogelijk de golf 4 motor spul appart houden van de rest van het golf 2 spul.
maar heb besloten om de teller ook maar gewoon te gebruiken.
ik zou dus in theorie alleen de kabel nodig hebben van ECU naar motor en van motor naar cockpit, maar ik ben bang dat ik dan ook de zekeringenkast van de mk 4 nodig ga hebben.

gr Joost

Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote