
16-08-2010, 21:51
|
 |
Volksforum Crew - S2 Racer
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
|
|
Quote:
Originally Posted by Gijs
Dat is een aardige stomp geweest.
Een tijd geleden hadden wij een auto binnen waarvan de krukas 2-delig was geworden, cilinder 1 en 2 op een deel, 3, 4, 5 en 6 op de rest. Liep ook niet zo geweldig meer. Motor vervangen, want de plek van de lagerschalen waren ovaal geworden.
Ook pas nog een ingesleten nokkenas. De auto had dik 100000km gereden na z'n laatste beurt. De smerende werking van de olie was al even uitgewerkt.. Jammergenoeg geen foto's 
|
In mijn eerste stageperiode van de MTS heb ik een Iveco Daily mogen reviseren. Nooit de olie ververst in 190k kilometer. Ik kon de carterpan letterlijk boven mijn hoofd houden zonder smerig te worden. Die olie was zo dik als teer.
Ze vonden het al zo raar dat de startmotor de zaak niet meer rond kreeg
Tijdens mijn stage bij VW Motorsport heb ik een paar maanden de kromme drijfstang van Jutta Kleinschmidt's race Touareg op mijn bureau gehad. Dat was de Dakar van 2004 waarbij ze dat riviertje in reed en een kwak met water de luchthapper in kwam zetten. Helaas geen foto's van 
|