01-08-2010, 07:55
|
 |
Married to PC
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Thijs.
Klopt, ik zeg ook alleen wat ik gelezen heb. Meen dat bij Erik wel GLS erop staat en die heeft een 1.5 en dat is een big block.
|
Dat klopt, een 1.5 is de grote motor.
Quote:
Ik denk dat de S dan voor big block staat.
|
Nope! Vanaf augustus '79 (toen begon 't '80er modeljaar, chassisnummer beginnend met "17A") werd dat anders, toen kon er bij 'n S ook een 1300 onder de kap zitten.
Bij Golfje's 1 van daarvoor, tot juli '79 gebouwde auto's, klopt dat wel, toen stond die S inderdaad alleen maar voor de grote motor.
Quote:
Dit is mijn bron:

|
En daar staat precies wat ik hier allemaal al heb gezegd:
Quote:
Originally Posted by mezelf
Hmm, GL was bij mijn weten tot en met modeljaar 81 ('t eerste met brede achterlichten) altijd 1100cc, GLS 1300 en 1500 en GLD dus Diesel, de uitvoering was daar los van, die was in principe bij alledrie (GL, GLS, GLD) hetzelfde, gewoon GL, of 't nu zonder of met S of D erachter is, GL (of dus GLS en GLD) is de meest luxe.
|
In die bron van je wordt hoofdzakelijk uitgegaan van de uitvoering (GL), en afhankelijk van de motorisering kon dat of zo blijven (in 't geval van een met 'n 1100 cc) of je kan er 'n 'S' achter zetten (in 't geval van een met 'n 1300cc of 1500 cc) of 'n 'D' (in 't geval dus van een met 'n Diesel)
Hobby: VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982
Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
|