Quote:
Originally Posted by de Rooij
Mooi man!
Niets meer aan doen 
|
Niet meer aan doen? Ziet er ook niet uit zonder chrome strips aan een kant.
Hij is gisteren APK gekeurd, in ieder geval poging tot.
Lijstje met afkeurpunten:
-Achterlichten werken niet (waarschijnlijk los contact)
-Afstellen koplampen
-Deur afstellen (stelt ook niets voor)
-Ruitensproeiers afstellen
De punten die me zorgen baren:
-Wiellager linksvoor en rechtsvoor schuurt, hopelijk is deze gewoon droog en is invetten voldoende.
-Het meest zorgwekkende punt is het volgende; Er zit heel veel speling op de rechts-bovenste draagarm. Deze zit als het ware los in de bovenste as-buis. Wiel is hierdoor paar cm in alle richting te wiebelen.
Vandaag aan de slag gegaan met de punten. Ik had al een reserve draagarm en urethaan bussen stand-by, maar gelukkig niet nodig. Bleek dat draagarm niet volledig over verenpakket heen zat en niet goed vastgeschroefd zat.
Stukje speling zat ook in de remtrommels, die tot wiellager uit elkaar gehaald, lagers zagen er goed uit (had wel nieuwe lagers, maar niet de goede maat!) dus opnieuw in de bokken-pielen-vet en gemonteerd, schuren nu niet en geven trommel/wiel minder speling.
Tevens rubber in deur gelijmd, spuiter gaat die afstellen. Achterlichten blijken ineens mysterieus weer gewoon te werken! Koplampen worden afgesteld door APK meester en ruitensproeiers heb ik zelf nog even ge-fine-tuned.
Hopelijk kan hij snel weer opnieuw worden aangeboden voor apk. Nog een avondje terug voor optische puntjes op de i (Rubbertje onder raam, paar chroom strips, antenne, embleem, deurpanelen)
9 augustus taxatie!