View Single Post
Old 17-07-2010, 21:00
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru

Afgelopen week is de antiedreun binnen gekomen voor het dak, nu heb ik op zolder nog een karmann ghia dak liggen wat het uitsnijden van de vorm van het dak stukken gemakkelijker maakte.
Met een harde roller die normaal gebruikt word bij het polyesteren en een verfbrander heb ik het aardig op z'n plek weten te krijgen.

Vandaag samen met mijn zwager zijn we begonnen aan het hemeltje
Eerst hebben we de A en C stijlen droog gepast en vast gezet met papierklemmen daarna vast gelijmd met pattex spuitlijm

Daarna was het hemeltje zelf aan de beurt.

Toen de spanning in het doek tussen de spandraden gelijk waren zijn we begonnen aan de voorzijde in het midden van het raam en zo naar links en rechts gewerkt, daarna het zelfde gedaan met de achterkant.

Met als resultaat aan de binnenkant....

Met de zijkanten zijn we ook van het midden uit begonnen met spannen en klemmen
hier en daar het leer voorzichtig wat soepeler gemaakt met de verfbrander om de plooien strak te trekken.

Daarna hebben we steeds vier klemmen los gehaald en bison-tix lijm er tussen gekwast en de klemmen weer vast gezet.

Nergens een plooitje te zien dus ik ben dik tevreden!
Morgen haal ik voorzichtig de klemmen los en ga dan de overtollige stukken leer er voorzichtig afsnijden en als het nodig is nog losse stukjes vast lijmen.

Johan.

Karmann ghia club Nederland
Reply With Quote