Hierbij wat plaatjes:
Hier en daar wat onderdelen gespoten. Begrijp het niet verkeerd. Het is zeker niet zo dat de hele motor kompleet blinkt. Alleen hier en daar heb ik wat aangepakt samen met mijn broer. Dus het ziet er dan wel net wat netter uit:
Verder heb ik zoals verteld de homokineten aan de bakzijde ook uit elkaar gehad. Er zat wel wat slijtage in maar ik denk dat ik het hier toch even bij laat. Misschien dat als ik de complete onderkant nog eens aan ga pakken dat ik het dan aanpak:
Dus vandaag zijn we bezig geweest met het hemeltje. Het duurde langer dan de 4 uur die hier aangegeven wordt op het forum maar ik ben er wel tevreden mee. We hebben alleen wasknijpers gebruikt en dat werkt eigenlijk wel prima. Eerst hebben ervoor gezorgd dat het geheel netjes op zijn plek hing. Niet teveel naar voren of naar achter. Wij vonden het het handigst om in het midden te beginnen met de stangen op te hangen en dan hangt het zo:
Daarna hebben we het rondom vastgezet met knijpers behalve bij de deuren. Bij deze foto zit alleen de voorkant vast:
De volgorde die wij hebben gebruikt is eerst de achterzijruiten, dan de stijl in het midden van de auto. Vervolgens de achterkant. Dan de hoekjes aan de achterkant. Vervolgens de deuren en de hoekjes bij de voorruit en als laatste de voorkant. Het voordeel van in het midden beginnen is dat je de kleinste afstand aflegt naar voren en naar achter als je al met een fout zou beginnen.... Hierbij een foto van de lijm (bisontix):
Het inknippen en op maat maken van de hemel:
De resten die je aan het einde overhoudt zijn niet zoveel, het hemeltje past best goed. Ik hoop alleen dat de rubbers van de ramen en dergelijke er goed overheen gaan vallen maar dat zien we wel weer:
En dan nog wat plaatjes van het resultaat met nog wat knijpers om de lijm nog even te helpen:
Ondertussen zitten ook de sloten er weer in evenals de bumper aan de achterzijde:
Nu een lang weekend weg. Na het weekend is zoals gezegd waarschijnlijk de bak terug en kan de motor dus weer terug gezet gaan worden.
Arnout