
05-07-2010, 20:47
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
|
|
Ik zou voor de 2.0 gaan...... lekker lui rijden in elke versnelling en redelijk wat power over in de hogere toeren. Olie zuipen doen ze zeker....... maar dat is op te lossen door normale olie te gebruiken ..... ik had longlife.. maar heb nu 10W40 en drinkt geen druppel meer.
Als je van net ff meer houdt dan moet je de 1,8T hebben, zeer lekkere motoren en vreemd genoeg ook nog betrouwbaar.
De V5-jes hebben net als de VR6 destijds problemen met de kettingspanner waardoor er vreemde storingen in de ECU tevoorschijn komen (2 van mijn maten hebben een kettingrevisie moeten hebben a 2000 euri bij ene en 600 bij de ander die hebben we zelf gedaan  )
1.4-tje laten staan, hebben kantelende zuigers en slechte bakken en zijn niet erg vlotjes in een 1200 kg zware Golf
1.6 zijn bepaalde types die problemen hebben met een versnellingsbak (klinknagels lopen los) dit waren DUW-bakken..... voor de rest een lekker motortje ....... wel een soepert......
|