Thread: Ons Prego-tje
View Single Post
Old 22-06-2010, 16:39
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore

Default Ons Prego-tje

Hoi luitjes,

Na wat toestanden in de privé-sfeer, heb ik weer een VW in mijn "wagenpark".
Zo'n 2 jaar geleden heb ik mijn huidige vriendin ontmoet. Destijds was ze werkloos, en reed (heel verstandig!) Volkswagen Polo. Het karretje stond echter op de nominatie om verkocht te worden, omdat de lasten toch nog te hoog waren voor haar inkomen. Ondertussen boterde het wel tussen ons, mede dankzij de Polo. Dus nam ik het besluit, dat de Polo vooral moest blijven, en dat ik wel voor hem zou zorgen.
Zo gezegd, zo gedaan, mijn vriendin en ik kregen een relatie, en de Polo bleef mooi bij ons. Nu word hij niet meer dagelijks gebruikt, en ben ik hem voorzichtig aan het opknappen. De accubak moet nog eens netjes dicht gelast worden, de bodem aan de bijrijders-zijde is al gelast, en het kontje, achter de bumper, verdiende ook wel de nodige aandacht, onder meer vanwege een lichte aanrijding.

Afijn, bij deze stel ik u voor: Onze Polo Prego van '94. Slechts 152.000 km gedraaid, en snort er nog lustig op los. Het schuifdak lekt niet, eigenlijk werkt alles gewoon nog zoals het hoort. De benzine-tank is 5 jaar geleden vervangen, en alle rekeningen, papieren en folders zijn bij de Polo.

De VW-logo's en de stripjes in de handgrepen heb ik een poos geleden al eens zwart gespoten, want die waren niet mooi meer, en enkele maanden geleden ben ik begonnen aan het kontje.

Roest en schade...

Dus, uitdeuken, ontroesten en bijplekken met zinkfosfaat-primer. Smeer ik ook op mijn schip, dus voor een auto kan het ook geen kwaad.

Vandaag de zaak maar eens af gemaakt, de Polo was weer een poosje thuis geweest, maar mijn Citrpoën C5 moest een APK-tje, dus mag de Polo weer in actie. Plekjes geschuurd en ontvet, en in de primer gespoten. Ik heb er 3 laagjes op gespoten, zou voldoende moeten zijn.

Daarna moest er natuurlijk weer wat kleur op. Gelijk het hele stuk maar gedaan, dan lijkt het niet zo lullig. Ook weer 3 lagen.
Ik heb zeer weinig spuit-ervaring, dus uitspuiten en dat soort grappen, is aan mij (nog?) niet besteed.

En 2 lagen blanke lak om het af te maken.

En zo staat ie er dan weer bij, je ziet eigenlijk niets van het werk, maar de wetenschap, dat ie daar voorlopig weer netjes is, is ook wat waard.

Best een leuk karretje, zo'n Polo.

Plannen zegt u? Och, er ligt een set 14" Ronal velgjes te wachten op bandjes en montage, en ik wil er graag nog eens mist-lampen op hebben.
Tieferlegen is ter sprake gekomen, maar dat ziet mijn meissie niet zo zitten... We zullen zien.

Gr. Ed

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote