View Single Post
  #26  
Old 16-06-2010, 00:12
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

als je je veren omhoog schroeft tot de hoogte dat je binnenpoot aan zn einde zit heb je nog draad over (naar boven). en inderdaad als je hem dan hoger schroeft dan komt je veer een stukje op spanning te staan. maar dat stukje wat hij dan in veert, had hij anders ook wel gedaan met het gewicht van de auto erop.

als de slag van je binnenpoot erg kort is dan zou hij misschien nog veel strakker kunnen komen te zitten dan in gemonteerde toestand en zou je wel verschil kunnen merken, maar zal toch wel meevallen?

wat er in eerste instantie bedoeld werd ging om echt op zn laagst, dan ligt hij op z'n bumpstops en veert hij alleen maar op dat rubber dus. en daarom "stugger"

en waar het uiteindelijk om ging was je mening betreft schroefset of veren:

veren zijn relatief goedkoop, maar als je het goed wil hebben MOET je je schokdempers mee vervangen. als je veer een heel stuk stugger is en je schokdemper nog steeds slap origineel dan krijg je een veel te stuiterend effect.
dit is bij de ene set anders als bij de andere, maar zul je nooit een perfecte wegligging mee krijgen.

schroefset blijft toch echt mijn voorkeur hebben!
hoewel: een goede veer verlagingsset is vaak beter dan een budget schroefset.

en wat je doel is natuurlijk.
alleen maar laag, of beetje comfi laag, sportief straatgebruik, circuit gebruik?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote