View Single Post
  #14  
Old 15-06-2010, 16:30
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
Schroef (bij de afgebeelde set) de onderste moeren maar omlaag dan zul je zien dat de auto omlaag gaat en dat de vering slapper wordt.


1. Het onderste rustpunt is de onderste veerschotel (waar de 2 moeren zitten). Daar rust de veer op.

2. Het bovenste rustpunt is de bovenste veerschotel, daar ' hangt ' de auto op. Dit punt wordt dus door de auto ingedrukt.

Hoe hoog je de veren ook schroeft, het blijft altijd dezelfde auto die op de bovenste veerschotel drukt, daardoor zal de voorspanning ook gelijk blijven.

Jij denkt ' verkeerd ' , jij gaat er van uit dat de zuigerstang niet mee verplaatst als je de onderste veerschotel omhoog draait. Dat doet hij dus wel
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote