Zelf ben ik bezig met een nieuw blok voor de Golf op te bouwen. Het onderblok wordt een 2.0, met daarop een kop van een V8. Hier is enig aanpassingswerk voor nodig, maar het maakt de boel gelijk wel lekker origineel. Uitzoeken hoe alles in z'n werk gaat, en wat goeie oplossingen zijn, is meestal belangrijker voor een project dan hoeveel pk's je uiteindelijk gaat halen.
Docenten willen waarschijnlijk van je zien dat je zelf iets hebt bedacht en gebouwd, en niet dat je gewoon een setup van internet hebt getrokken, een pak geld bij een tuner neerlegt, en twee maanden later je eindproject kant en klaar af gaat halen.
Zoek je eens een onderblok uit dat niet zo voor de hand ligt, en neem daar een kop bij die er eigenlijk niet op hoort. Een 16v kop op een 8v onderblok bijvoorbeeld. Of maak van een lange slag motor een korte slag hoogtoerige motor ofzo. Bouw eens iets vreemds, maar hou het wel functioneel.
De kosten... als je niet veel geld te besteden hebt, is de auto als hobby de meest verkeerd gekozen hobby of een hobby die vreselijk geduld vergt. Heb je niet veel geld en / of tijd te besteden, begin er dan niet eens aan.