View Single Post
  #1  
Old 04-06-2010, 20:12
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Unhappy Helaas, de Golf gaat ons verlaten...

Na lang wikken en wegen en nogmaals wikken wegen hebben we besloten dat onze Golf 3 GTD moet wijken voor iets anders.

Dus het internet afgestruind en na tig keer teleurstellingen te hebben gezien in de vorm van Golfjes 4 TDI's. Zijn we gaan kijken voor een Polo 6n2 uit 2001. Een 1.4 TDI Trendline. Maar ook dat was helaas een regelrechte afgang. Geen apk, 4x spekgladde banden, reomschijven met de dikte van een € munt, en nog wat kleine dingetjes. Ook tijdens de proefrit vond ik de auto erg tegenvallen. Helemaal qua loopcultuur en vermogensopbouw. OK, ik wist dat een 3-cilinder nooit zo ''rond'' loopt als een 4 cilinder, maar dit? Nee....dat werd hem ook niet. Plus dat ik bij die handelaar maar 300 € kreeg voor mijn Golf.

Dus na heel wat tegenslagen lichterlijk teleurgesteld in wat handelaren te bieden hebben binnen ons budget gaan kijken naar andere merken.
Een aangezien ik sinds kort met een hernia rond loop von ik een hoge zitpositie ook steeds belangrijker worden. Ben gaan kijken voor een Citroen Berlingo 2.0HDI multispace uit 2002 van 1e eigenaar met alle boekjes erbij etc. In het zwart met een iets verlaagde voorkant dmv Eibach veren en een paar mooie velgen eronder.
Proefrit gemaakt en eigenlijk was ik gelijk om, en dus gekocht. Kon de Golf erop inruilen en met bijbetaling van 2400 € is de Berlingo nu van ons.
Ja, ik weet dat het en compleet andere auto is dan een VW. Maar hebben er thuis nog 1 lopen en die bevalt perfect. En we gaan er wel 6 jaar op vooruit en 70000 km. Das ook niet onbelangrijk vind ik.

Maar niet getreurd, ik heb gelukkig de Golf cabrio nog onder de carport staan, en die is ook nog lang niet klaar. Dus hoop dat ik hier mijn antwoorden op al mijn vragen ga vinden!

Moet eerlijk zeggen dat ik de Golf echt ga missen (heeft het altijd prima gedaan) Maar na 250000 km (motor is nog als nieuw!) en een carosserie die echt aan het aftakelen is samen met de bodem. En aangezien er voor de APK aardig wat dingen vernieuwd moeten worden (uitlaat, schokdempers, voorruit, remmen achter, wiellagers en het lassen aan de bodem plus nog wat klein spul) Is het niet meer rendabel om er nog veel geld in te steken.

Zo zie je maar, aan al het goede komt een eind.
De Golf was zeer zeker de beste auto die ik tot nu toe heb gehad!!

Dennis
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote