Hey Martie party
het vermogen,
na even op hogere toeren gereden te hebben, klonk het nogal schraal. Dacht tegelijk aan het CO, blijkt t CO-schroefje heel los te zitten met maar 1/4 slag uitgedraaid.
Die terug gedraaid naar 2 slagen uit daarna starten, en jawel daar is het vermogen.
dat gaat weer oke, overlijd de accu tijdens het rijden.
Het tikkende ratellende geluid,
als de auto een lange tijd heeft stilgestaan en ik start de motor dan, dan hoor je overduidelijk 1 of 2 kleppen tikgeluiden maken.
Wanneer alle olie dus weg is uit de kop.
Dit tikken houd meestal even aan, en dan plots stopt de tik.

soms is dat na 5 seconden soms na 1 minuut.
Soms komt de tik weer even terug.
ga je dan in koude toestand in zijn vrij tot de 3000 rpm hoor je geen ratel.
Ga je rijden en de motor begint langzaam op te warmen hoor je langzaam de ratel opkomen en die blijft.
met belasting hoor je m lekker duidelijk tikken/ratelen, speel je zachtjes met het gaspedaal dan kun je met het ratellen spelen.
Heb eens gelezen dat dit dus klepstoters "kunnen" zijn;
koud=
Olie dik, vloeit niet zo makkelijk door de stoters, de druk tegen de nokkenas blijft goed.
warm=
Olie word dunner, vloeit makkelijker weg uit de stoter, en zo ontstaat ruimte tussen de nok en stoter wat een ratel effect geeft (3000 rpm)
en waarschijnlijk in koude toestand ook een tik geeft. (duidelijk 1 of 2 stoters)
meten doe je door de stoter in te drukken, maakt het nog uit in welke positie de nok staat? mij lijkt bovenaan logisch omdat er dan geen tegendruk is van de veer..
de uitlaat,
Kwam er achter dat er 1 bout mist op de voorpijp naar het spruitstuk.

waarschijnlijk is die in het spruitstuk afgebroken.
bij het schakelstuk tussen de kat en rechte pijp blaast die er vrolijk op los, en de connectie tussen midden en einddemper lekt die een beetje.
het blokje,
hoe is die er aan toe?
