Thread: Eindwerk idee!
View Single Post
Old 02-06-2010, 13:02
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by joostvw
ik vind het idee van maus eigenlijk het beste,
dat is al geblazen dus hoef je niks meer aan de compressie te doen. en een 16v kop erop voor meer vermogen.

als je op de zuinige tour gaat zou ik graag een 1300 blokje zien met een turbo
en/of compressor.
of een kleine (1200) diesel met turbo en compressor.
om dus zelf die tfsi te bouwen

Diesel heb ik ook al aan gedacht maar er zijn twee redenen waarom ik daar uiteindelijk wat minder ben aan gaan denken:

Er is weinig terug te vinden, of toch veel minder, voor het tunen van diesels wanneer het aankomt op andere zuigers, drijfstangen en dergelijke. Je kunt dit alles krijgen maar in beperkte maten en ook vaak zeer duur. Voor een benzine zijn er vele verschillende website's, dealers en heb je dus ook de keuze tussen welke onderdelen je gaat gebruiken.

Ten tweede is er op mijn school een kleine afschuw voor diesel. Ik weet het, beetje absurd want krij zelf al jaar en dag diesel, nu trouwens M-TDI maar toch, de gedachte gang van de docenten kan je wel volgen als je even hebt geluisterd naar hen. Het komt er op neer dat hoe dan ook de roeddeeltjes van een diesel altijd voor problemen zullen blijven zorgen. Vele docenten zijn er van overtuigd dat wanneer we naar nog hogere euro normen gaan de diesel zal moet buigen voor benzine...wat het uiteindelijk zal gaan worden weet niemand maar ze hebben hoe dan ook een punt in verband met die roetdeeltjes...
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote