
29-05-2010, 02:23
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
|
|
Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ik heb het gedaan met een aangepaste poelie op de krukas .
Je haalt de poelie eraf met de 4 imbusboutjes , en dan monteer je een aangepaste poelie er weer op , ik heb aan deze poelie een grote metalen strip gelast van 40 cm lang en 4cm breed ,1 cm dik .
Deze komt dan tegen je subframe (of set je tegen de grond ,als de auto op een krik staat , zodat deze strip icm de poelie de krukas tegenhoud .)
Dan kun je redelijk makkkelijk de poelie losdraaien .
Let welop,dat deze nieuwe bout ook weer vast moet ,en dat moest bij m'n 1,6 TD met 90 Nm en 180 graden hoekverdraaing, zo uit m'n hoofd (wel een nieuwe rekbout monteren) , dat red je niet met even een beitel in je vliegwiel ......
|
Dat was mijn gedacht eerst ook maar ik Heb het al 3x gedaan zonder problemen.
Doe het steeds met de momentsleutel en het is ff voorzichtig trekken maar het gaat wel.
De manier zoals jij het doet is ook een goeie
Moet je wel ff een las apparaat in de geburen hebben natuurlijk
Ga er de volgende keer mss ook 1 maken zodat ik niet steeds moet vragen om ff te komen helpen.
Leuk om eens andere manieren te horen 
__________________
Who am I? => Me
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
|