View Single Post
Old 23-05-2010, 14:39
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru

GL interieur ingebouwd
Op de volgende foto is het verschil te zien in kleur van het oude "Gazelle" bruine interieur (onderop) en het nieuwe inkomende "Tabak" bruine interieur (bovenop):

Tabak bruine matje al voorin gemaakt

Brons getint glas
Terwijl ik bij een meneer originele stalen velgen incl. chromenkappen ging ophalen, vroeg hij mij of ik eventueel nog belang had bij brons getint glas aangezien hij zijn schuur aan het opruimen was.
Toen ik dit hoorde, kon ik mijn oren niet geloven en zij direct: wat zei u daar ?

Het glas was compleet met uitzondering van de voorruit.
De voorruit heeft mijn broer nog via een lange weg in Duitsland nog weten te bemachtigen.
Deze kwam uit het magazijn verpakt in originele verpakking afkomstig uit 1981, deze was de laatste en er lag een gigantische laag zwarte stof op .
Nu het glas compleet was, konden we deze gaan inbouwen.
Enkele ruitjes heeft laspitjes en een paar kleine krasjes.
Aan deze kleine minpuntjes kan ik mij niet ergeren.
Ook staat het kenteken van de originele NL-er nog in het glas gegraveerd.
Dit vindt ik daarbij ook geheel niet erg, aangezien in enkele ruitjes onderin niet de benaming "bronze" ingegraveerd staat, maar wel het kenteken in vermeld staat.
Dus dit te samen geeft nog aan dat het wel brons getint glas betreft.

Het inbouwen van het nieuwe glas vormde gelijk een mooie aangelegenheid de chromen keverraambiezen te vervangen, aangezien deze in de hoeken begon te ribbelen aangezien deze al meedere keren in- en uitgekomen zijn:
1. in: ten tijde dat de auto van zijn eerste nieuwe laklaag aan de buitenzijde is voorzien.
2. uit: omdat de auto voor de tweede keer werd overgespoten, dit keer zowel binnen als buitenom.
3. uit: nu het met inbouwen van het bronsgetint glas.

Ik ergerde mij al een tijdje aan dat de biezen gerimpeld was in de hoeken.
Hieronder een aantal foto's van het inbouwen van het bronze glas, hierop is tevens het nieuwe tabak bruine GL-interieur te zien:
Op de onderstaande foto's is de achterruit en de twee achterste zijruiten al vervangen, dit is de avond ervoor al gedaan.
De foto's zijn gemaakt op vrijdag 21 mei jl.

Nieuwe biezen intrekken

Verschil tussen uitkomende blanke voorruit (op het gras liggend) en de nieuwe brons getinte voorruit

Verschil tussen uitkomende blanke voorruit (links) en de nieuwe brons getinte voorruit (rechts)

Klassiek kinderfietsje in de kleuren van de auto, voor op het dakrek straks

Aantal kiekjes tijdens het intrekken van de nieuwe bronze getinte ruiten, daarwaar het nieuwe tabak bruine interieur op te zien is:

De rijk gevulde hoedenplank, voorzien van een knots welke ik nog verkregen heb bij deelname aan VAG-Fest in Boom (BE) 2 jaar geleden, een toiletholhoedje overeenkomend met de kleuren van de auto en 3 knikkende figuren

De auto compleet met brons getint glas:

Het is op de bovenstaande foto niet echt goed te zien dat het brons getint glas is, maar valt wel op gezien de reflectie op het glas en de auto minder transparant is.

Uiteraard op mijn Photobucket meer plaatjes.

Klapramen
Vorige maand heb ik complete klapramen opgekocht.
Het framepje ervan ligt momenteel bij een bedrijf dat het gaat verchromen.
Hier zit enkel 3 รก 4 maand levertijd op, dus zolang zit in de auto de onlangs verkregen brons getint driehoekruitjes.
Het glas moet nog voorzien worden van een bijpassend brons getint folie of coating.

Mijn mening over de nieuwe aanwinsten
Ik ben van mening dat het donkerbruine interieur beter oogt met het lichtere Inarisilbere lak.
Het bronsgetint glas staat evenals het donker bruine interieur geweldig bij de lak.
Met dit in het achterhoofd ben super blij dat ik de auto in z'n originele kleur heb laten overspuiten.