Thread: TDI draadjes
View Single Post
  #13  
Old 14-05-2010, 10:54
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

De TDI heeft de snelheidsimpuls, koppelingimpuls en remimpuls wel nodig.

Vooral de laatste is belangrijk. Hierdoor kan noodloop optreden. Snelheid en koppeling heeft voornamelijk te maken met koppelbegrenzing.

Heb zelf mijn TDI ingebouwd met de complete draadboom van voor tot achter uit de donorauto. Echt een aanrader wat mij betreft. Heb nadat de wagen liep ook direct cruisecontrol ingebouwd en de impulsen van de pedalen juist afgesteld. Toen was er geen noodloop meer, maar wel koppelbegrenzing. Zou een en ander dus niet te makkelijk los laten hangen...

Snelheidsimpuls voor de ECU kan je bij een golf 2 klok realiseren middels de MFA hallgever die achterop de snelheidsmeter zit. Deze meet de snelheid voor het MFA computertje, en geeft meteen die snelheid via een pin in de tachostekker naar buiten toe. (bedoeld voor de originele radio, snelheidsafhankelijk volume)
Ik klikte mijn Golf 2 klok op de Golf 3/Ibiza kabelboom (plug&play) en had meteen een snelheidsignaal naar de ECU. (loopt origineel ook van pulsgever op bak --> tacho --> ECU)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote