View Single Post
  #522  
Old 06-05-2010, 12:34
egon's Avatar
egon egon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 976
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Ik zit een beetje in dubio;

-ik heb nu de 1.4 8v, 140pk is te doen maar wil eigenlijk reserve hebben voor later als we wat meer paarden willen

dan was mijn gedachte:

-in plaats van de 1.4 8v gelijk overgaan op een 16v, dat wil zeggen een 1.4 16v of 1.6 16v uit een polo/lupo, hier zijn ook versies van met alu onderblok, en die zijn compleet net zo zwaar of misschien nog lichter als de 1.4 8v die ik heb (staal onderblok)
-logische stap zou dan zijn om gelijk de 1.6 te nemen (meer inhoud=potentieel meer vermogen)
-echter zijn die er met 085-bak en 020-bak aansluiting, de 085 bakken staan niet bekend om hun sterkte dus zou een 020 bak een logische keuze zijn. Nadeel is dat ik al een shifter heb voor een 085-bak en die past niet op een 020-bak. voordeel van de 085-bak is dat ie lichter is
-als ik voor de 1.6 16v met 020-bak ga, kan ik net zo goed gelijk een 1.8 20v (atmo!) erin hangen, maakt voor de kosten sowieso niet echt uit lijkt me, en die hebben ook een alu onderblok, maar weet niet hoeveel zwaarder die zijn als een 1.6 16v.

dus kort samengevat:

1.4 8v
+ heb ik al liggen
+ lichte bak
+ kan ik later altijd nog vervangen voor een 1.6 16v
- te weinig reserve voor later (of nu al? )
- bij later vervangen 2x centjes kwijt aan t blok

1.4 16v
+ meer vermogen mogelijk
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ lichte bak
- doe dan gelijk 1.6 16V
- 085 nog sterk/betrouwbaar genoeg?

1.6 16v + 085 bak
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.4 16v
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ lichte bak
+ heb al shifter voor de bak
- 085 nog sterk/betrouwbaar genoeg?

1.6 16v + 020 bak
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.4 16v
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ sterke bak
- zwaardere bak
- andere shifter nodig
(kleine)- geen idee of er standaard aandrijfassen passen?? evt aanpassen dus


1.8 20v atmo
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.6 16v
+ sterke bak
- andere shifter
- gewicht?
(kleine) - motorsteun omlassen
- ga ik mijn doel voorbij?


eigenlijk lijkt mij dus de meest logische keuze de 1.6 16v met 085-bak, maar dan wil ik wel zeker weten dat ie (voor redelijke tijd) heel blijft. iemand ervaringen met een 1.6 16v of G40 oid met 160+ pk??

trouwens wel verhelderend voor mezelf ook zon post opschrijven

@M1974 & Lieuwe thanks!






of gewoon lekker oldskool 1100 motor met veel pk`s
dus met een 1300 motor nog iets meer pk`s
Reply With Quote