View Single Post
Old 05-05-2010, 23:03
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Ik zou voor de 1.6 met 16v kop gaan. Die bak zou je eventueel kunnen laten versterken als het nodig is.

Maar wat wil je met die 1.8 dan gaan doen? Turbo-blok atmosferisch laten lopen? Denk dat je dan toch aardig wat moet gaan aanpassen, vooral op gebied van compressie, om daar wat vermogen uit te krijgen. Dan kun je net zo goed een gewone 1.8 nemen en daar een 20v kop op fabriceren... of zien of je een 20v kop op dat 1600cc onderblok krijgt...

Wat ik bij mijzelf merk, en wat volgens mij bij jou ook gebeurt, is dat je inderdaad compleet je doel voorbij gaat. Hoe meer je je inleest hoe meer ander en leuker spul je tegenkomt. Je wilt dit dan allemaal hebben, en dan moet de rest ook maar meegroeien. Jammer alleen dat de bankrekening niet meegaat met je ideeën.

Het project van de KR in een mk2, is nu al uitgelopen tot een ACE 2.0 van een Audi, met een V8 kop en TWM itb's op KMS. Dus van een 1.000 euro project naar een kleine 10.000 euro. Op een gegeven moment moet je gewoon een streep trekken, en tegen jezelf zeggen dat het zo wel mooi genoeg is geweest.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote