View Single Post
Old 01-05-2010, 01:29
Martyn_86C's Avatar
Martyn_86C Martyn_86C is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Yoan
Welke weegbrug is dat waar je zou nauwkeurig kunt meten? Ben ik wel benieuwd naar! De meeste weegbruggen zijn voor vrachtwagens en gaan tot 70 ton en hebben een marge van 20 kg.

Als je echt nauwkeurig wil weten wat je auto weegt... Dan moet je naar een motorsport/race team gaan... Of een fabrikant/preparateur van rally/race wagens...

Ik heb 3 weken geleden de BMW 1 serie SuperSport van een vriend van me bij Intrax neergezet waar de auto nog uitgewogen moest worden voor de eerste wedstrijd op Silverstone (dutch supercar) Uitwegen wil zeggen dat elke schokdemper z'n basisinstellingen krijgt afhankelijk van de last die op die specifieke hoek/wiel rust! Dus 4 weegschalen, voor elk wiel die op een! Die weegschalen werken op ~10gr nauwkeurig!

Deze auto was alleen op het oog nog een 1serie... Er ligt een E36 3.0 M3 blok in! (niet de 3.2, ivm vannos) de carrosserie was helemaal van glasvezel! Behalve de dragende delen en de dakplaat. De wielophanging is helemaal custommade zijn universele racedempers met extern reservoir, de camberplates zitten in de carrosserie verlast! Uniball draagarmen, AP remmen maatje pizzaschijf...

Sorry, we hadden het over uitwegen... Uhm wegen... ;-)