View Single Post
  #1  
Old 27-04-2010, 10:22
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default Pim's Golf 1 GTI

Hierby dus n topic over mn Golf 1;

Ik heb hem n jaar of 7 geleden gekocht in n slechte staat, n half jaar dagelyks in gereden en toen weggebracht voor een restauratie.

De restauratie heeft byna 2 jaar geduurd omdat n kennis van me het in zn vrye tyd deen en in de weekenden. Foto's vd restauratie heb ik, moeten alleen nog n keer gescand worden dus die volgen nog.

Toen ik hem net 1 jaar klaar had moest er n snellere motor in.
Ik kon toen van n maat van me n 1,9 DX blok kopen die by Oettinger bewerkt was. Heb er zelf nog Weber's opgezet en toen afgesteld by Dynojet in Goes.

Vermogen is 112 pk op de wielen en 164 nm koppel. Met n gewicht van 820 kilo op de weegbrug is dit leuk ryden. Kronenburg KR blok ligt al klaar dus die komt er vd winter in.




Toen ik de 1e meeting met de 1,9 erin ging bezoeken kwam er by aankomst gelyk n fotograaf van de VW Scene naar me toe en vroeg of ik n fotoshoot wou doen voor t blad. Natuurlyk wou ik dat en in 2007 stond ik erin.





De jaren daarna heb ik er lekker van genoten en mee gereden.
Ook deed ik er nog wel eens n rondje mee over t circuit van Zolder;




Of ik dat er nog s mee ga doen weet ik nog niet, dan bouw ik liever nog iets voor alleen t circuit.

Deze winter heb ik de kleine carbon bumpers vervangen door originele bumpers maar ook weer met n laag carbon, ben nogal verslaafd aan dat spul namelyk. Je komt t ook overal tegen op mn 1. Ook zyn de 14" Schmidt TH Line's verkocht en ry ik nu met 15" HTN Rennsport's met BBS Motorsport randen.




Heb nog plannen genoeg dus ben er nog niet, wil nog wat met de remmery doen en de kooi zal ook nog verbouwd worden en, en, en . Zal vd week nog s wat foto's maken vh interieur en t 1,9 blok en de Kronenburg motor.




Gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold