13-04-2010, 21:33
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Verhaal word steeds mooier zeg.
Ik heb nog een rechtzaak lopen, heb de man aangeklaagt, iemand heeft mij via MP.nl ook eens genaaid namelijk.
Je hebt toch een rekeningnummer? Dan dien je een klacht in bij MP.nl, want dat willen ze graag. Hoef je niet te doen, de lamzakken (sorry voor mijn woordkeuze) die daar werken heb je niks aan, met je aanklacht zal dus ook niets gebeuren.
Fasterd en oettinger, ga allebei aangifte doen bij de politie. Neem al je geprintte mails mee naar het politiebureau. Zorg dat het adres waar je op ingeschreven staat ook het adres is waar al je post aan komt (de fijne politie in Raalte wilde namelijk alleen dat adres opgeven in de aangifte waardoor ik geen post kon ontvangen, maar dat is weer een ander verhaal).
Maak ook een uitdraai van je bankrekening, een rekening heeft altijd een rekeninghouder. Op het moment dat er 3 aangiftes zijn tegen dezelfde persoon zal de rechtzaak in gang gezet worden. De oplichter moet dan voor de rechter komen. Geef op welke kosten je allemaal al gemaakt hebt, belletjes, zelf zoeken (uurloon), verreden kilometers, je nachtrust verloren (emotionele schade). Al deze zaken kunnen op de oplichter verhaalt worden.
Jullie zijn met z'n 2en, verwijs dus in de aangifte na elkaar, zorg dat je het adres, telefoonnummer en emailadres van elkaar hebt en zorg (met klem wil ik dit benadrukken) dat dit in de aangifte word opgenomen.
Je aangifte zal een nummer krijgen, zodra er meer bekend is over je zaak zal je aangifte doorgegeven worden aan een ander korps. Helaas loopt het computersysteem van de politie wat achter, het andere korps zal aan je aangifte een eigen nummer hangen.
Je aangifte is dus erg moeilijk terug te vinden zodra deze aan een ander korps word overgedragen. Ik wist zelf naar welk korps hij ging en heb, door zelf te bellen, kunnen achterhalen wat het nieuwe volgnummer werd.
Nadat alle gegevens door de recherche waren verzameld zijn ze op "bezoek" gegaan en moest hij voorkomen. Geld is van de rekening geboekt waarna de oplichter de bak in kon.
Dus gewoon aangifte doen, als je maar zorgt dat je adres klopt en dat je weet wat het nummer van je zaak is en bij welk gerechtshof de zaak zal terecht komen.
Op een gegeven moment krijg je als slachtoffer namelijk post. Als je daar niet op reageert krijg je, je geld niet makkelijk terug omdat je niet in het proces word opgenomen...
Succes in de strijd!
|