View Single Post
  #20  
Old 28-03-2010, 21:51
TurboRocco's Avatar
TurboRocco TurboRocco is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by M v D
Of er boost bij staat weet ik zo niet, maar er loopt een leiding van het aluminium turbogedeelte (Inlaatlucht-zijde)naar een pot die de wastgate aan de uitlaatzijde bediend. Deze pot heeft geen stelschroef en dus zal je een bleedvalve moeten monteren.
Zonder bleedvalve begint de klep van de wastgate, bij ong 0,6 bar turbodruk, de uitlaatgassen meer en meer bij de uitlaatrotor weg te houden, de rotor wordt vanaf die druk dan minder op toeren geblazen. Een bleedvalve blaast lucht af en zorgt er dus voor dat de wastegate feitelijk "voor de gek" gehouden wordt en de uitlaatgassen blijven dus langer optimaal de rotor stuwen.
Maar ik weet niet hoever je bent met je project, maar ik zou eerst maar eens zien wat de turbo zonder bleedvalve doet met je motor. 0,6 bar is op benzinemotor al heftig genoeg om mee te beginnen.
Bij extreme turbodrukken moet je toch compressieverhouding fiks verlagen, oliegekoelde zuigers hebben etc...
I.i.g. Succes.


ja je hebt daar wel een punt. overigens maak ik gebruik van een jh motor met 1 op 8,5 compressie. dus dat is wel goed. dank voor het advies
__________________
Groeten Christian.
www.vwscirocco.tk

Aerodynamik ist was für Leute die keine Motoren bauen können.
Reply With Quote