26-03-2010, 22:15
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
|
|
Vandaag weer zo'n ongelooflijke mongool voor me. Heel de 70km weg reed meneer rustig 50 te tuffen, en 200 meter voor elk verkeerslicht, rood, oranje en groen, ging het gas er van af. Rotondes, voorsorteren... alles zonder richting aan te geven.
Toen ik eindelijk voorbij kon omdat meneer rechtsaf moest, claxoneerde ik, en kreeg van die lamme zak hetzelfde terug. Meteen vol op de rem, en was hem bijna achterna geweest, maar vond 't effe niet de moeite waard hier ongelukken voor te krijgen.
Maar als dit zo doorgaat zet ik een dezer dagen nog eens de auto dwars op de weg voor zo'n brokkenpiloot om te vragen waar ie in vredesnaam mee bezig is.
We hebben toch allemaal volgens de zelfde regels ons rijbewijs gehaald, toch? Of is er ook een rijbewijs-light, eenvoudiger, zodat ook de grootste hersenloze mongolen gas mogen geven op de openbare weg.
Ik begrijp 't niet helemaal... elke dag gebeuren er in Nederland zware ongelukken, met soms dodelijke afloop, en toch rijdt dat tuig nog steeds rond. Moet ik verdomme ruiken welke kant je op wilt als je bij voorsorteren, afslaan en rotonde-rijden geen richting aangeeft? En zeker op die duizelingwekkende snelheden die zo'n asfaltkruipers er op na houden lijkt het me niet de grootste opgave om effe dat hendeltje voor de richtingaanwijzer aan te tikken... Vroeg of laat komen daar ongelukken van!
|