24-03-2010, 12:40
|
VW Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by sander_beer
ik denk dat je het wel kan afstellen dat hij over het hele toerengebied en goed mengsel krijgt, een motor zonder turbo zuigt op lage toeren ook niet zoveel lucht door de carb al op hoge toeren en des te meer lucht erdoor gezogen word des te meer benzine er door de carb naar binnen komt en de benzine zorgt meteen voor een koelend effect
ik heb het wel eens gezien bij iemand die op een heele oude morris mini een dubbele weber voor en compressor had zitten en die reed perfect
|
Een riemaangedreven compressor neem ik aan dan ?  Die draaien gewoon vanaf stationair al mee. Je zit dus niet onderin zoals met een turbo (die pas vanaf een bepaald toerental flink gaat opspoelen) met een gat onderin waarbij de motor finaal verzuipt.
Eigenlijk zou je een systeem moeten maken met 2 carburateurs, eentje die zijn werk doet als de turbo nog niet op gang is, de andere die nog wat extra benzine toevoegd pas als de turbo opspoelt.
Kun je eigenlijk zien als het inlaatsysteem wat sommige auto's origineel hebben, korte buizen (dacht voor onderin) en lange buizen (dacht voor bovenin). Alleen heb je dan 2 buizen met elk een carb, aan de hand van het toerental word dan gewisseld tussen deze 2 "inlaten" met een klep.
Dit is ook maar even een brainfart, maar het topic heet zo dus "fart" ik er maar op los 
|