View Single Post
  #108  
Old 19-03-2010, 09:58
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Waarom geen 16v op itb's? Eenmalig afstellen, en als dat goed gedaan is is het zelfs zuiniger dan af fabriek, met meer vermogen en koppel.

't Kost wel wat om het aan te schaffen, inclusief alle toebehoren. Reken snel op een 3.000 tot 5.000, maar je gaat ook aardig wat uitgeven als je een 5-cilinder d'r in wilt zetten. De kosten bij carbs vallen aanvankelijk mee, maar hoe vaker je moet tanken en afstellen, hoe meer die dingen je gaan tegenvallen.


Jij hebt ervaring met carburateurs hoor ik al wel

Ik heb mijn motorcarbs nog nooit op de bank afgesteld (alleen rijdend), probeer er zeker niet zuinig mee te rijden en haal op lange afstanden 120km/h icm een 4 bak makkelijk 1:12, met wind mee richting 1:14. Dat haalde ik met de originele carb nog niet eens.

Nastellen heb ik nog niet hoeven doen (zomer of winter, boeit niet).

Als je webers/solexen goed laat afstellen (net als bij de ITB's erg belangrijk) hoef je ook niet vaak na te stellen en kan je probleemloos toeren.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote