
18-03-2010, 13:07
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Quote:
Originally Posted by De Limburger
Chris kun je me eens PBen wat je nu kwijt was voor die volledige pijp?
Ben ik eens benieuwd naar, incl met het aanpassen voor de schroefaansluiting. Ik ben namelijk ook aan het zoeken naar een mooie volledige RVS Systeem. Gr Ronnie
|
Zal dalijk even de rekeningen er bij nemen, dan laat ik ´t je meteen weten.
Zojuist ook nog even aan ´t werk geweest aan de kop om de nokkenassen van de KR te passen, en het past.
De nokkenassen vallen precies op hun plek, enige probleem is dat het nokkenastandwiel tegen het kleppendeksel aankomt. Is echt maar iets van ´n mm of twee wat ik nodig heb om hem vrij te laten lopen, dus daar moet een oplossing voor te vinden zijn. Het tandwiel van de V8 is geen optie.
Voor de mensen met een V8, volgens mij had Stijn het hier laatst over... voor een V8 is dit geen oplossing. Een KR gebruiken in een V8 gaat niet lukken, omdat de ontstekingsvolgorde helemaal anders is. Dat is mede de reden dan ik wilde weten of de KR assen passen. Anders hadden de nokkenassen en de krukas volgens een andere ontstekingsvolgorde gewerkt, en dan had ik net zo goed de motor zonder distributieriem kunnen laten lopen.
Dalijk gelijk ook wat plaatjes van het klussen aan de kop.
|