View Single Post
Old 11-03-2010, 18:44
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Turbo-Variant

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Ik zou het niet weten, maar ik hoop ergens rond de 130-140Pk te zitten en een 180-200Nm Koppel, maar ja wie ben ik. Voor mijn gevoel heb ik erg veel koppel erbij gekregen, vooral in het 4500-5500 toeren gebied is de motor erg snel en heel veel koppel je voelt hem dan werkelijk goed doortrekken.
Maar ik wil dat dus omlaag krijgen door de nokkenas te verstellen, ik wil graag rond de 3500-4500 komen met het top vermogen en koppel.
Want nu draait hij erg veel toeren voor een 8v.

Een Mercedes E of C 200 Of 220 (weet het even niet meer) kwam me op de snelweg laatst niet weg ik kon zelfs met de lichten knipperen om hem te laten schuiven, ik trok hem zo goed door dat hij echt moest gaan schuiven aangezien ik echt op de bumper zat.
Hoeveel vermogen er werkelijk bij is gekomen tjsa ik kan het echt niet zeggen het blijft een gok. Hij is in iedergeval sneller als een 16v kwa acceleratie.
Topsnelheid wat ik laatst gereden heb op de teller, was 210Kmh en op de navi 200Kmh. Maar toen sloeg die ook echt in de begrenzer. (schrikken!!)
Gr Ronnie

Ik denk dat het een hele prestatie wordt om het maximum koppel én vermogen tegelijk te laten vallen. En dan vooral tussen de 3500/4500 rpm. Dat lijkt me gewoon te weinig, zeker voor maximum vermogen want dat ligt nu eenmaal in een hoger toerengebied.
Lijkt me daarnaast ook opvallend dat de auto harder optrekt als een 16v met 129 of 139 pk terwijl jouw 8v momenteel rond de 110 zit als ik het goed gelezen heb.

160/180pk op 1400/1500 kg voor zo'n C/E 200 Kompressor is natuurlijk ook niet bijzonder snel.

Hopelijk loopt de auto na afstellen zoals je verwacht. Niets zo vervelend als veel geld investeren en niet hetgeen krijgen wat je verwacht.