Quote:
Originally Posted by Typ 81
Ook goed bezig hier 
|
Bedankt!
Quote:
Originally Posted by Typ 81
Huh, een Audi 80 competition heeft toch een 6A motor?
|
De 80 is met de 6a en ACE geleverd. De 6a was geloof ik tot 1992, daarna kwam de ACE. Ik weet niet zeker of de 6a ook in de Competition geleverd is, de ACE was in ieder geval de motor die als basis voor de STW auto is gebruikt naderhand.
Quote:
Originally Posted by De Pul
wat ben je nou precies aant maken dan? zie door de onderblokken,v8 koppen en kabelboompjes het bos niet meer 
je hebt er nou toch een KR inhangen?
|
Haha.
De Golf heeft nu een KR inderdaad.
Daarnaast ga ik een ander blok opbouwen uit een 2.0 16v ACE onderblok en een 3.6 V8 PT kop. Als die kop uiteindelijk niet blijkt te passen ga ik gewoon met de ACE kop verder, hoe dan ook heb ik dan een 2.0 16v als basis. De motor komt dan dus helemaal bij Audi vandaan, en als het allemaal een beetje wil komt alles op ITB's te lopen... uiteindelijk.
Maar omdat ik het allemaal niet standaard wil laten gaat het aardig wat geld, en daarom ook tijd kosten. Ik wil wel graag snel de Golf weer rijden, dus totdat dit blok klaar is ga ik gewoon met de KR in de Golf rijden.
De Golf was al eens in onderdelen te koop gezet, en oa. de complete kabelboom ervan was toen verkocht. Later vond ik het toch zonde de auto weg te doen, en ben hem weer gaan opbouwen. Op zoek naar een KR kabelboom voor de motor kwam ik die Digifiz incl. kabelboom tegen, dus die maar gekocht en ingebouwd. De bekabeling van de GTI die ik als donor had gekocht was namelijk zo verknipt dat deze echt niet meer te gebruiken was.
Nu bleek alleen dat die motorboom van de Digifiz van een PL was, en niet van een KR. Past dus voor geen meter op de motor en computer. Nu moet ik dus de motorkabelboom van de KR integreren in de Digifiz kabelboom. De motorboom van de Digifiz splitst zich namelijk op na de zekeringenkast naar de motor en 't dashboard, in plaats van enkel naar de motor.
Al met al heb ik me gewoon veel meer werk op de hals gehaald dan de bedoeling was, maar als het allemaal werkt heb ik wel wat ik wil hebben en heb ik er wat van opgestoken.