View Single Post
  #16  
Old 02-03-2010, 20:42
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,040
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Verschillen zijn:
-Onderblok: zuigers 150/180pk zijn zwakker uitgevoerd dan de 210/225pk versie.
Zuigers: 150/180pk(oud type) blokken hebben lagere compressie dan andere blokken(8.5:1 tov 9.25:1)
Sommige blokken(06A) hebben interne waterpompen, andere(058) hebben een externe.
-Cilinderkop:
AEB en AGN(en soms ook AGU) koppen met grote inlaatkanalen, andere met kleine kanalen
-225pk versie hebben iets scherpere nokkenassen
Injectie:
150/180pk mindere opbrengst injectoren dan 210/225pk(386cc/min)
ECU:
software van alle versies verschillen van elkaar
Turbo: 150 en sommige 180pk versies: K03, andere 180pk versies uitgerust met een K03s, Edition motoren hebben met 210pk ook een K03s. S3 en TT varianten met 210/225pk hebben een K04(en dan afhankelijk van het bouwjaar een K04-01 of een K04-23).

Dat was het wel zo'n beetje....


In de onderblokken zin er dus twee verschillen, de zwakkere 150/180 pk versies en de sterkere 210/225 pk versies. Kun je misschien ook aangeven wat die zwakkere blokken aan vermogen kunnen hebben in standaard vorm?
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote