View Single Post
  #5  
Old 01-03-2010, 11:45
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by martinus83
Conclusie die ik trek uit je startpost is dat je je eerst eens goed moet verdiepen in de 16v (PL, KR) en de G60 motor.
Daarnaast zou je het verschil moeten weten tussen atmosferische en geblazen motoren.


Hoi,
Ben het helemaal eens met de heren hierboven en je moet je echt even inlezen qua motoren.
Wanneer je je 16v wilt laten lopen op digifant heb je een aantal extra sensoren nodig en een fuelrail voor de injectoren (je spinnekop vervalt) vervolgens moet je een chip op maat laten schrijven voor jou nieuwe specificaties (turbo) en hier gaat nogal wat werk in zitten wil je dit goed doen.
Wanneer je doel 180 pk is kun je ook investeren in een goede uitlaat in combinatie met sport nokkenassen en eventueel mechanische komstoters en versterkte klepveren. Je kan hiermee een flinke stijging van het vermogen behalen en nog steeds betrouwbaar rondrijden. 180 pk zal je niet direkt halen maar het is een goed begin

En ondertussen ben je heel wat wijzer qua blok, kan je er als volgend project misschien de turbo opbouwen

groeten Ferry
Reply With Quote