View Single Post
Old 01-02-2010, 19:19
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Onder het motto "makkelijk gezegd idd" hè, topic sluiten.

Velgen opsturen is precies gelijk aan alle andere dingen die je via de post verstuurt. Alles kan verloren gaan, of beschadigd raken. Maar alles kun je ook verzekeren. Tuurlijk zal er wel ergens een uitzondering in zitten, maar velgen vallen onder normale pakketjes, waar je geen aparte regels voor hoeft te kennen.

Gewoon de boel meten en wegen, site raadplegen, goed inpakken, adresstickert plakken en naar de post brengen. Ik heb al massa's pakjes verstuurd, naar binnen en buitenland, en nog nooit is er iets kapot gegaan onderweg. Er is een enkele keer iets verloren gegaan richting de VS. Heb er toen niet voor gekozen de boel te verzekeren, en kon zelf het nieuwe product betalen.

Voor post naar het buitenland moet je nog een extra papiertje invullen op het postkantoor. Volgens mij was dat een klein groen formuliertje. Voor grotere pakketen, boven de 2.5kg dacht ik, moet je nog een wit formulier invullen, wat ze op de postkantoren voor je hebben liggen. Dit regelt de loketmedewerker nadat jij het voor hem hebt ingevuld verder.

Indien mogelijk, altijd alles als gift / geschenk versturen. Dus dat vakje ook even aankruisen op de formulieren. Als je het pakje niet verzekerd zou ik een zo laag mogelijke reële pakketwaarde invullen. In ieder geval niet meer dan 100 euro of 100 dollar, dit in verband met invoerkosten.

Maar buiten dit alles ben jij het toch nog steeds die jouw eigen vraag moet gaan beantwoorden. Zijn er bepaalde prijzen voor bepaalde maten en bepaalde gewichten? JA! Kunnen wij daar met de door jou gegeven info beter op antwoorden dan in de eerste reactie is gedaan? NEE!

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote