View Single Post
Old 30-01-2010, 13:31
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic

Default stotteren Golf 2 1.8

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen week een Golfje 2 uit '88 erbij. Het is een 1.8 met 90 PK, geloof hetzelfde blok als de Gti maar dan andere kleppen/compressie (dacht ik)

Nu had de motorruimte wat aandacht tekort gehad de afgelopen jaren dus wilde ik deze een beetje schoonmaken. Hierbij is het een en ander nat geworden. Daarna liep hij ook niet meer...

Na wat proberen liep ie op 2 of 3 cylinders. Ik dacht zelf dat het wel zou drogen en vanzelf beter zou gaan lopen. Helaas bij starten de volgende dag was het weer een drama. Ik krijg de toeren simpelweg niet omhoog. Na wat langer wachten kan ik dan eindelijk wegrijden maar stottert ie enorm vooral als je gas bij geeft.

Ik heb de bougies eruit gehaald (waarvan er 2 nat waren). Deze schoon/droog gemaakt, de bougie kabels schoon gemaakt, de contact puntjes van de verdeler schoon gekrabt (rotor staat nog steeds op zelfde positie).
Daarna liep ie goed stationair. Maar toch als je gas bij geeft stottert ie flink. Toen ik terug naar huis reed begon er ook een soort alarm toon en het olie lampje ging aan. Deze ging wel vanzelf na een halve minuut weer uit.

Olie pijl is prima...

dus wat kan dit zijn?
Reply With Quote