View Single Post
  #16  
Old 29-01-2010, 09:43
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Nadeel van een 1.1 is wel dat de compressieverhouding dramatisch laag is, en je met vlakken nog steeds niet hoog komt. De 1.1 heeft een wervelkamer in de kop, ipv in de zuigers. ga je veel vlakken, dan gaan de klepjes en zuigers tikkertje spelen

Ik ben zelf wel benieuwd hoeveel het kost om een nokkenas te laten slijpen. Moet deze na het slijpen nog behandeld worden (op de slijtvlakken is de as gehard of alleen geslepen?)

En idd, de 1.1 motortjes haal je voor een appel en een ei op. Heb er ook nog 1 in de schuur staan die niemand wil hebben Ik heb hem altijd nog staan omdat de compressieverhouding ideaal is voor een kleine turbo, maar of dat er ooit van komt...


Wat ik me wel afvraag; in hoeverre mag je in Belgie met Webers/ spaghettipijp etc. rijden op een dagelijkse auto?
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote