View Single Post
Old 23-01-2010, 13:11
Lateralus Lateralus is offline
VW Enthousiast

als het goed is of je niks mee te nemen... Nog wat extra info van jurie:

hai punt 5 kan wellicht beter naar 3,omdat je met gereedschap aan de boutjes van de as zit,zou je sluiting kunnen maken bij de starter,en daardoor de auto in beweging zetten terwijl je eronder ligt!
bij het loshalen van de grote moer is wellicht eenverlengstukje op je ratel nodig
mogelijk zit de moer zo vast dat je je ratel met een lange pijp moet verlengen
[als je veel kracht moet zetten pas dan op dat je je ratel niet vernield]
als het voorwiel tijdens het losdraaien doorslipt,laat een helper de rem flink intrappen
heb je geen hulp,zet je rempedaal dan vast met een stuk hout of zo

nu nog even naar de onderzijde,erzit ook nog een blikken plaatje onder/tussen de motor en de bak.,
zit waarschijnlijk vast met 3 m 10 boutjes,ook even loshalen,ook onder de auto terhoogte van de pook
moet je het schakelmechanisme loshalen
als je er zo naar kijkt denk je, oh jadat ronde pijpje moet uit de klem en dan heb ik m,das waar,maar die methode betekend veel afstelwerk bij montage op de andere auto
je kunt eea ook op een andere manier loshalen,is een beetje moeilijk uit te leggen maar je moet zelf maar even kijken,

je kunt eigenlijk alles zonder gevaar los halen behalve de ene moer die ongeveer halverwege de bak recht omhoog in een rubberen steun gaat.
als je deze als laatste los haalt gaat de bak zakken
als alles los is en er gebeurt niets,voorzichtig met flinke schroevedraaier tussen bak en motor wrikken

pas dan op dat de bak niet ineens komt en valt!!!
goed ondersteunen met krik,blokken of oude autoband
als hij op de grond valt,breekt er gauw een stuk af
als er geen ruimte komt tussen bak en motor zit er mogelijk nog iets vast.

als alles los is moet je proberen de bak ongeveer 10 cm naar achteren te krijgen en dan te laten zakken
[lukt mij ook niet altijd hoor,maar is het veiligst voor de price as vd bak]

nou,dit schoot me nog even te binnen
groet,jurie