View Single Post
  #23  
Old 23-01-2010, 09:30
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Ik ben sowieso wel benieuwd hoe een VNT turbo zich houdt op een benzinemotor.

Het heeft natuurlijk een reden dat de 911 (997) Turbo vanaf 2008 de eerste en enige benzinegestookte auto is met VNT turbo. En die reden is naar mijn weten de te hoge uitlaatgastemperatuur.


dat is inderdaad een grote begrensing.
mijn diesel motor ( 1,7 td) standaard een 1.6 gtd motor met 80 pk 110 nm,
wil ik straks een 180 pk en 400nm gaan drukken.
hiervoor gebruik ik de vnt turbo en om de verbranding wat op lagere temperaturen te houden ( doelstelling is max 900) ga ik gebruik maken van water/methanol injectie.

zowel water als methanol is sterk koelend,het verbrand al bij een lage temperatuur en dat zorg er voor dat de gehele verbranding wat koeler blijft.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote