22-01-2010, 12:30
|
 |
Married to PC
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by richard-polo
 dat zal die zijn geweest!
het is alweer een tijd geleden dus weet het niet exact meer, maar het ging niet om een schorsing
ik kocht die genesis met nog paar weekjes APk met de gedachte ik schors hem wel optijd.. vergeten te doen en na een aantal weken kwam er een bekeuring in de bus van{ongeveer} 350euro en daar schrok ik best van
Dus voor laten komen voor kantonrechter en die legde het me haarfijn uit.
Nogmaals exact weet ik het niet meer, maar het was geen apk en daardoor was ik onverzekerd en dat was strafbaar en werd flink bekeurd!
{terwijl de wagen al weken in de garage stond}
De polo heb ik toen geschorst maar dat was dus te laat.
|
Als je de auto NIET schorst en niet verzekerd krijg je deze 'grapjes'. De auto is onverzekerd en je zou dus onverzekerd rond kunnen rijden. Ook al staat je auto in de garage, dat boeit de RDW niet, die doen een steekproefcontrole. Als jij de auto niet verzekerd hebt en ook niet geschorst = flinke boete.  Heb er ook 1 gehad omdat ik mijn oude brommertje vergeten was opnieuw te schorsen  Kost ook lekker 260,-
Voor een verlopen APK, maar met geldige verzekering kan je alleen een boete krijgen van 90,- voor een verlopen apk. Dat je dan niet verzekerd bent is onzin, ik kan mijn geschorste auto zelfs verzekeren als ik dat wil. 
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|