19-01-2010, 20:19
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Ik heb het probleem nooit kunnen vinden bij mij. Ik heb de auto afgelopen juni verkocht en toen deed hij dat steeds. Rijdt de jouwe op LPG of gewoon op benzine? Raar dat niemand hier op het forum er iets over kan zeggen. Ik heb nooit echt een oplossing via dit forum kunnen krijgen en ik denk toch dat het een inherent probleem van de Golf is. Ik heb namelijk eerst een Golf II uit '89 gehad (ook op LPG) met ditzelfde probleem. Mijn vader had exact dezelfde Golf III GT uit '93 ook met een 1800 motor op LPG en had precies hetzelfde probleem. Die van hem deed het al wat beter toen we een keer een andere lambda sensor erin hadden gezet, maar die kwam oorspronkelijk uit m'n Golf II die hetzelfde euvel had, dus ja....ik denk dat het meer met toeval te maken had.
Ik heb tevergeefs gezocht naar een programma om m'n laptop op de ECU aan te kunnen sluiten. Ik heb nl wel enige kennis van injectiesystemen, daar ik een aftermarketsysteem op een oldtimer van mij heb zitten die vrij te programmeren is. Er is op het internet eenmaal weinig informatie beschikbaar over de OEM Bosch systemen. Ik heb uiteindelijk de Golf verkocht, maar zat nog even met het idee te spelen om er een complete aftermarketsysteem (van b.v. Megasquirt) op te zetten.
Ik kan je helaas niet verder helpen op dit moment. Succes.
****|_\____________/_|****
'89 Golf Manhattan 1.8 RP
'93 Golf GT 1.8 ABS
|