View Single Post
  #4  
Old 14-01-2010, 19:14
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Hmm.. dat van die bout heeft heel veel AAZ blokken destijds het ''leven gekost''. Die is te zwak uitgevoerd waardoor de bout uiteindelijk breekt met alle gevolgen van dien natuurlijk.
Je zou eens tijdens het staionair draaien onder je kap moeten kijken. En dan vooral naar de kant waar je distributie zit. Als je dan de multiriem hebt moet je halverwege een spanrol zien. Wanneer die zwabbert (het geluid wat je je KAN horen wanneer dat het is) moet je zsm je distributieriem en die spanrol + bout vervangen. Wanneer je auto altijd in onderhoud is geweest bij VW dan moet ie in principe al de modificatie hebben.

Anders moet je maar even op deze site kijken:
http://home.arcor.de/sgrafen/salato...w_schraube.html

Daar staat beschreven hoe en wat...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote