12-01-2010, 13:21
|
 |
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by jellehier
Natuurlijk winterbanden werken..
Maar een gezond ingestelde rijstijl en goede zomerbanden kom je ook heel ver mee..
vind het bijvoorbeeld in nl beter om een slipcurses verplicht te stellen dan winterbanden.. puur en alleen omdat het onzin is om in ons landje winterbanden te verplichten.. zo heel koud is het normaal gesproken gewoon niet.. het is nu toevallig al een maandje koud.. maar zelfs dan kan je met zomer banden ook prima rijden.. als je je er maar naar gedraagt..
Gevaarlijk aan winterbanden is dat mensen overmoedig worden.. ook winterbanden hebben een grens.. je moet echt niet denken dat je omdat je winterbanden onder je auto hebt, je wel 120 kan rijden in een sneeuwstorm.. dan zal een winterband je ook gewoon in de steek laten.........
|
en met deze conclusies heb ik dus moeite.. nederland heeft elke winter wel graden onder de 5 graden.. elke test( kijk maar eens op driversforum) zegt dat je winterbanden vanaf graden lager dan 5 graden beter zijn.
ik zie hier ook mensen die 40 rijden ongelukken krijgen met zomerbanden op dit moment ( zit zelf 70.000 per jaar op de weg) en zelfs mijn ouders die 1500km doen hebben winterbanden..
waarom? je zal maar net een spelend kind ervoor krijgen.
de kosten voor de winterbanden zijn toch praktisch niets tov van blikschade en de banden slijten met zomerbanden ook...
en een antislipcursus ipv winterbanden.. tja
|