Lange uitleg...
De motor van mijn 1.3 uit 1986 loopt niet goed na de koude start. De eerste 2 seconden gaat het goed, daarna gaat de motor stoten en zwoegen. Door het gaspedaal iets in te trappen blijft het stoten maar zwoegt het minder
Iets warmer (na zo'n 30 seconden) loopt de motor prima. Stationair warm is redelijk goed, behalve bij rijden in de file. Elke keer dat ik dan de koppeling intrap na weer een paar meter voort te kruipen daalt het toerental flink en heeft de motor het even moeilijk. Rijdt niet prettig.
Ook constant rijden met een lage snelheid (20 - 30 km/h) in bijvoorbeeld 2 loopt niet lekker, stoot / bokt een beetje.
Een garage heeft wat gesteld aan de carb in verband met de koude start die daarvoor nog beroerder ging. Maar het warme stationaire was daarvoor beter en inzakkende toerental bij intrappen koppeling had ik toen ook niet. De koude start gaat nu wel (iets) beter.
Mijn conclusie (niet gehinderd door al te veel kennis) is dat de carburateur dus afgesteld moet worden. Maar is dat allemaal 1 actie (koud en warm) en kan elke garage dat? Ik kreeg al een hint dat de VW-dealer de enige is met de juiste spullen hiervoor, maar heb er moeite mee om dat te geloven.