
02-01-2010, 08:02
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Nov 2006
Posts: 52
|
|
In de kofferruimte, op het achterpaneel, heb je de welbekende witte sticker met wat austattungscodes en de aanduiding W65 , heb ik begrepen, zou dat de code zijn voor de Pirelli GTI.
In zijn algemeenheid zou de auto geleverd zijn met:
- In de kleur van de auto meegespoten spiegels.
- Het zelfde voor de kuiplijsten en de bumpers
- Keuze uit de 3 kleurstellingen van interieur ( zwart/grijs, zwart/rood, en zwart/grijs met groen )
- Pirelli wielen + 185/60/14 schoeisel
Mijn W65 heb ik 12 jaar geleden als gewone GTI gekocht ( NOg niet wetende dat dit een W65 was ).
Ik ga hm wel opknappen, want de vorige eigenaar(en) hebben opkrikschade op de dorpels gemaakt en het achterpaneel verrampeneert.( Uitsparing voor de uitlaat verknipt )
Deze L90E gekleurde auto is nog wel voorzien van een DX motor met 234 K op de teller en vanwege eerste toelating 10 1983, zou er een 9A vijfbak met kleine flenzen erop moeten zitten.Die zat er niet op...Wel een FM van de EG motor.
Inmiddels heb ik 2 keer 7G bakken klaarliggen.Oorspronkelijk de combinatie DX en 7G maar met de nieuwe voorraad 5 bakken en de type 1 nog steeds in produktie, werd dat DX en 9A ( later nog op de EV )
DE kop heeft geen bewerking gehad, maar heb de kleppen wel strak op 1 waarde koud afgesteld.Met een G-Nokkenas en die afstelling, is de performance stukken beter.
De rest van modificaties ken iedereen wel : Inlaatspruitstuk ( dikke buizen van een eerdere EG ) iets bewerkt en vanwege montage groter gaskleppenhuis, materiaal verwijderd voor een zo goed als vrije flow voor vlinderklep 1.
4-2-1 spagetti met een doorlaat van 50 inwendig voor de rest van de uitlaat, is al voldoende.
Met meer cashflow gaat mijn auto langzaam maar zeker gerestaureerd worden.
__________________
Golf 1 , W65 ( German Pirelli ) GTI ( 4-2-1, polished/modified inlet manifold combined with EV throttlebody, VW Motorsport Valve timing applied, Stock G-Camshaft, shortshift by Eurosport, Scirocco 16V Discbrake rear )
|