Thread: Steve@Leiden
View Single Post
Old 30-12-2009, 21:47
Steve@leiden's Avatar
Steve@leiden Steve@leiden is offline
VW Enthousiast

Default Tegenvallende update

Plannen na de aankoop waren: Velgen en dan voolopig niets meer.

Zelfs dit staat nu op een laag pitje, dit omdat de auto niet echt lekker loopt.
Probleem:
Auto start perfect, loopt dan best aardig (komt door de automatische choke denk ik) maar daarna..................................met rijden en gas blijven geven eigenlijk geen probleem (behalve iets inzakken bij overschakelen,automaat) maar als ik dan stop voor het stoplicht gaat hij slecht stationair lopen en valt op het laatst zelfs uit .
Daarna kan de auto gewoon gestart worden en kan ik mijn weg weer vervolgen, motor loopt dan nog steeds niet mooi.
Na ongeveer een 15 minuten gereden te hebben (motor is dan warm) heb ik nergens geen last meer van en loopt hij mooi (valt niet meer uit).

Heeft misschien iemand een idee?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen tijd heb gehad om het na te kijken.
Nu zie ik wel wat oliesporen waar de carb op het inlaatspruitstuk zit (duidt dit op lekke pakking?).
Toen ik de auto kocht heb ik er in het begin geen last van gehad maar heb al wat dingen mee gemaakt met dat ding,zoals:
- Bevroren koelwaterslangen en waterpomp, de jongen waarvan ik hem kocht had de thermostaat vervangen en omdat hij geen koelvloeistof had heeft hij er maar water in gedaan. (hier stuurde hij mij een berichtje over op de dag dat het dus al helemaal bevroren was).
- En dan nog met een lege tank gestaan .
Dit was geheel mijn eigen schuld, ik ben waarschuwingslamjes gewend . Ook dacht ik het nog wel te redden tot de volgende dag .

Nu vraag ik me dus af of het door een van de bovenstaande dingen kan komen.
Misschien een sensor die kapot is omdat de koelwaterslangen en waterpomp bevroren zijn geweest?
Of vuil in de benzineleidingen omdat ik de tank TE LEEG heb gereden?

Dus als hier iemand een golf 1 rijdt (1.5 aut) en weet wat er aan de hand kan wezen zou ik het graag willen weten zodat ik het bij mijn golfje kan gaan oplossen.
En anders gaat hij maar een x uit elkaar, ff de carb eraf halen en nakijken.

Alvast bedankt
Gr steve