Quote:
Originally Posted by martijnvanderh
hee mensen!
Wil dit jaar misschien met autotrein gaan. Weet iemand waar/hoe ik dat kan boeken?
Ervaringen?
|
Hier kun je de autozug boeken.
autozug
Je zal eerst naar Düsseldorf moeten rijden want vandaar vertrekt de trein.
Men is zo een 15 uur onderweg, en de goedkoopste coupé deel je met 4 andere mensen, of je moet met 5 mensen gaan dan heb je geen probleem.
Je arriveert vervolgens in Villach dit is zo een kleine 20 km van Velden, zelf vond ik het goed te doen, maar was op 18'' met een bandje van 225/45 en met de originele ophanging, geen probleem.( je MOET meer dan 10 cm bodem vrijheid hebben) Maar ga je het wat extremer aanpakken, dan kun je schade gaan rijden aan je velgen als ze je niet goed gaan begeleiden op de laadwagons, er zitten links en recht van voor naar achteren over heel de laadwagons ijzeren profielen van een 10 cm hoog, waar je dus tussen moet rijden, hier worden de auto's op vast gezet met ijzeren klemmen die voor en achter je wielen komen te zitten.
Er mag niemand mee om je te begeleiden, je bent van die mensen daar afhankelijk, en ik vertel je er zit een kleine druk op het laden van de auto's, en ze zwaaien met die klemmen of het niets is, ik ben in ieder geval als laats van die wagon af gekomen tot alles in orde was, en iedereen van de wagon af was. Het looppad op de wagons is een kleine 50 cm dus houd niet veel over als ze met tassen gaan lopen leuren, de handbagage moet men eigelijk al uit de auto halen voor dat de auto's op de laadwagons gaan. Maar er zijn altijd van die grappenmakers die nog een tas hebben vergeten die ze nodig hebben voor in de coupe, zodat ze vervolgens lekker tegen je spiegel aan lopen duwen, of met hun tas langs je auto gaan.
En vergeet niet je alarm helemaal uit te schakelen, de meeste mensen worden daar niet vrolijk van als je in de laatste coupe bij de auto's slaapt. Je maakt een aantal stops, maar weet niet precies waar, er komen halverwege nog meer auto's en mensen bij.
Als je nog meer wil weten hoor ik het wel, dit is een beetje de reis met de autotrein.
Gr,
Patrick.