View Single Post
  #265  
Old 30-11-2009, 14:31
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Het grootste nadeel van dit systeem is het privacygevoelige element. NU wordt er niet meer dan afgerekend met alle verzamelde data, maar wie zegt mij dat als alle auto's voorzien zijn van deze kastjes er over 5 jaar toch niet automatisch een CJIB brief op de mat ligt als ik ergens te hard heb gereden..
Het 'tolpoort' idee is meer iets in de vorm van de huidige trajectcontrole. Bij langzaam verkeer/ spitstijden zou je de geregistreerde kentekens een extra kmprijs kunnen rekenen, je zit dan wel met sluiproutes inderdaad. Die worden nu ook al behoorlijk ontmoedigd in de spitsregio's (sluizen/bollards/stoplichten etc.)

Elk nadeel heb z'n (nog groter) nadeel

Die electrische voertuigen wachten nog wel even, goede (duurzame/milieuvriendelijke) accu's zijn er niet, en de duurzame rakkers vergeten even dat er gemiddeld een rendement van 42% zit op een kW electrische energie. Dat een electrische auto geen uitstoot heeft klopt, die is bij de productie van de electriciteit al de lucht in geblaft
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote