View Single Post
  #24  
Old 18-10-2004, 20:32
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

11 op 1 is de max voor ron 95 en 12 op 1 is de max voor ron 98
klep diameter is de bepalende factor de boring van je cylinder en plaatsing van de kleppen in de kop.je nok gradatie zou ik op een enkele carb of injectie in welke vorm dan ook muv drosselklappen ,nooit scherper doen dan 268/268.
op meervoudige drosselkleppen of carbuartie (die laatste verdienen mijn voorkeur )kun je wat die 1.6 niet verder gaan dan een 280 nokker (max rev van de 1.6 is een 7000 rpm ,anders worden de zuigersnelheden te hoog )
voor fatsoenlijk nog mee te rijden is op meervoudige carburatie een 300 nog best mogelijk .in de hydrau kopjes is een 268 eigenlijk de max die je op standaard dubbel geveerde kopjes kunt doen .
drosselklappen is best leuk ,maar je mengsel perfect af regelen op lamda 1 over je gehele toeren bereik is een beste klus met dat spul .ligt er ook aan welke versie je neemt ,diegene die alleen inspuiting regelt ,of ook die gene die je ontsteking regelt .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote